Friday, September 18, 2009

last posa, esok....huhu

hum...esok merupakan last day kita sebagai umat islam diwajibkan berpuasa. x tau nak ckap gembira atau sedih,,,kalo gembira 2 sebab x sabar nak sambut hari raya, pas2 kalo sedey plak sebab ramadhan akan meninggalkan kita..mungkin kita senang ja ckap yang tahun depan bole posa ag, tapi kita tak tau sama ada kita sempat hidup atau tidak untuk berpuasa di bulan ramadhan tahun depan...hum,,,entah la...tahun ini aku buat keputusan for not to buy baju melayu. the reason is because i still can use the old one..yg tahun lepas pon cantik ag,,membazir je nak beli yang baru...aku teringat orang yang x mampu nak beli baju baru untuk raya..kesian diorang kan..especially kanak-kanak la...sedey sangat..

last 2 days aku pg beli barang kat kedai borong sakan...untuk information korg, kedai borong sakan ni tempat orang jual barang murah2 ja..semua benda ada..baju ka, barang dapur ka, senag2 semua ada la...sebenarnya aku ni dah bertahun2 x masuk n beli barang kat borong sakan ni..hari 2 aku masuk ja dalam kedai borong sakan 2, aku teringat balik memori lama...dulu family agak susah dulu...since semua orang masih lagi belajar, so mak bapak aku bekerja hard sikit nak dapatkan duit..tapi keluarga aku x la susah sangat..mcm cukup2 makan ja...dulu aku n mak aku selalu pg beli barang kat kedai2 murah2 ja..beli baju pon kat tempat2 yang murah2 ja...mcm borong sakan 2, bila aku tgok makcik2 yang nampak macam daif tengah dok pilih2 baju, aku teringat aku dulu2...huhu..sedey...kini aku sedar yang kita kena bersyukur dengan apan yang kita ada..

walaupun kini, aku agak senang dan berkemampuan namun x la mewah, aku masih lagi teringat dulu2 waktu keluarga aku susah dulu..hum...sedey..aku sedey tgok keluarga2 yang susah..kesian diorang...hum...

so raya tahun ni aku x naka beli baju melayu yg baru..just guna je lah apa yang ada..

xoxo
kimora abdullah

No comments: