Saturday, August 22, 2009

Ramadhan



mcd happy hour sekarang ilah kul 6-9 malam.

macam biasa, tiap2 tahun mesti ada bulan Ramadhan. aku pon dilahirkan pada bulan ramadhan jugak. my bufday dalam kalendar islam ialah 2 ramadhan. so pada hari ahad ini, aku akan menyambut hari lahir aku yang ke 20. tak sabar rasanya. selalunya pada bulan2 ramadhan yang lepas membawa aku kepada banyak memori yang pahit, yang manis, yang berdosa dan yang menyedihkan. aku masih lagi teringatkan Allahyarham Tuan Haji Shafiee. beliau merupakan pensyarah yang terbaik buat diri ku. dia serinh mnegikatkan aku dan rakan2ku supaya mempeejuangkan hak orang melayu. and yes, his explanation is so incredible and memorable. sampai sekrang semua classmate aku masih lagi ingat apa yang beliau cakapkan ,masa dalam kelas. he got an simple explanation n solution kepada masalah perkauman yang ada dalam negara kita. it is simple, yet incredible.
selain tu, pada bulan posa tahun lepas jugaj macam2 benda yang berlaku kat aku. macam2 aku wat. ada wat dosa, dosa kecik,dosa besar buat pahala pon harus la ada kan. i hope dosa2 yang aku buat pada tahun lepas kau tak akan ulang lagi pada tahun ini. kalo bole pada tahun ni, aku nak posa penoh. dah x nak dah tinggal2 posa ni. nnt x larat nak ganti. aku pon dah x ingat dah berapa hari aku tnggal posa pada posa2 sebelum ni. banyak jugak rasanya. Fusyi cakap, according to his Ustaz la, kalo x ingat berapa posa yang kita tinggal sebelum2 ni, posa ja selam sebulan dengan niat nka ganti posa yang dah kita tinggal.hopefully i can do it la kan.
kalo boleh. posa kali ni pon aku nak turunkan berat badan. tahun lepas berat aku mmg turun banyak.seronok sangat. tapi tahun ni x tau la lagi mcmam mana kan.
posa kali ni merupakna kali peratam aku posa kat umah sewa kau ni. kalo sebelum2 ni kat asrama n rumah ja..kali ni kat umah sewa aku kena la gigih sikit. nak bagun sahur ke, nak masak ke. tapi ,maybe aku nak beli je kot.malas la nak masak2 ni. nnt kena basuh semua lagi n mengotorkan dapur. owhh. malsnya nak kemas. hopefully housemate aku pon paham.
hari ni aku n ayien cat bilik kitorang. colour purple macam warna keladi. nyaman sangat bilik aku. walaupun agak penat, tapi memang berbaloi. bilik aku rasa sejuk dan tenang aje..suka duduk dalam bilik sekarang.nnt aku akan uploadkan gambar baru bilik aku..teng-teng

see u guys next time
xoxo
kimora abdullah

3 comments:

Nazira Nawawi said...

ucup..
slamat berpuasa..
nant kita buka sama2 okey..
wink`~

mIsSy NiTa said...

xsaba nak tgk bilik u tuh..
huhuhu..
slamat berpuasa ucop..
nazz.. nak buka same gak..
hihihi..

ucup_mad said...

nnt i ambik gambar, i letak dalam blog ok..